2011. július 6., szerda

Comino előzetes és máltai tál - Comino and maltese food




Kati megnyugtatására egy kis előzetes Comino-ról. Ez egy lakatlan kis sziget. Majd mesélek bővebben róla, mert alaposan bejártuk, és lesznek még képek is. Itt van olyan strand, amiben lehet fürdeni, de itt sem könnyű. :D Állítólag tele van medúzákkal. Én nem találkoztam velük, pedig kb. fél óráig fürödtem. Olyan tiszta a víz, hogy látható szerintem, ha jönnek. Igazából az a hely kevés, ahová leülhetsz, semmi árnyék, csak a napernyős ágyak, amitől alig lehet megközelíteni a bemenő helyeket. A part nagyon sziklás, és nagyon fájdalmas mezítláb végigmenni rajta. Máltán nagyon ajánlott a fürdőcipő, amit lehet is kapni mindenütt.

Máltai nemzeti tál


Volt rajta tengeri csiga (halott állapotban), puha pacal curry-vel főzve. Azt hitték, hogy a csiga biztos kifog rajtam, aztán gondolom azt hitték, a pacaltól végképp kidőlök. Imádom a pacalt. Volt rajta csicseriborsó krém. Az az a szürke izé a tányér közepén. Volt rajta szárított paradicsom pácolva. Nagyon finom volt. Volt még egy kis darab juhsajt, ami nagyon jellemző a máltai konyhára. Ez volt viszonylag kevéssé ehető számomra, mert olyan erős volt, hogy alig tudtam lenyelni. Volt még két szendvics, aminek az egyik oldala paradicsomba volt mártva, és tonhal volt benne, és sok friss zöldség. Majd mesélek majd az étteremről, amit kissé túlzás annak nevezni, de nagyon szerettük. A csiga nem volt rossz, de nem lett a kedvencem. Nem a csigával volt bajom, akiktől utólag is elnézést kértem, hanem a fűszerezéssel. A pacal finom volt, de maradok a magyaros elkészítésnél. A tál nagy részét lenyomtam, kivívva ezzel a helyiek elismerését. A pincér bácsi, aki először nagyon le akart beszélni a csigaevésről, rögtön megkérdezte, hogy Endre mit fog enni. Valahogy érezte, hogy nem azt, amit én. Endre persze Bocci tésztát kért, ami a ház specialitása, és a mi európai gyomrunknak pompás eledel. Tészta, parmezán, tejszín, csirke, gomba, borsó, baromi nagy adagban 5 euróért. Mindehhez még két hagy Cisk sör és két nagy diétás kóla is csatlakozott. Szerettek minket, na!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése